Montessori eğitimi, her çocuğun bireysel becerileri ve ilgi alanlarına göre, farklı öğrenme hızına sahip olduğunu kabul eden eğitim yaklaşımıdır.
Montessori “İnsan doğuştan iyiye yöneliktir ve esas amacı kendini ispatlamaktır.” bakış açısını benimser. Montessori metodunda üç ana etken vardır. Bunlar Planlanmış bir çevre, çocuk ve öğretmendir. Öğretmenler çevre hazırlayıcısıdır. Çocuğun ilgi alanlarına, öğrenme hızlarına, kişilik özelliklerine, yeteneklerine göre planlamalar yapar. Sınıf ortamını, öğrencilerin birbirlerinden öğrenmelerini destekleyecek şekilde düzenler.
Kendim Yapabilmem İçin Bana Yardım Et’ bakış açısı Montessori yaklaşımının ana temasıdır.
Montessoriye göre “Eğitimde metot değil, insanın kişilik özellikleri göz önüne alınmalıdır.
Neden Montessori Eğitimi Tercih Edilmektedir?
Zihinsel gelişimin en yoğun yaşandığı dönem 0-6 yaştır. Öğrenmenin adeta altın çağı olduğu bu yıllarda çocukların, çevrelerinden öğrenmek ve bilgiyi edinmek için olağanüstü merakları vardır.
- Montessori eğitiminin geleneksel eğitim sisteminden farklı bir yapısı vardır.
- Eğitim, her çocuğa özel programlanarak, çocuğun ihtiyacına göre uygulanır.
- Montessori eğitim materyalleri çocuğun ilgi ve ihtiyacına göre özel olarak tasarlanmıştır.
- Her çocukla özel olarak kendi hızında ve gelişim seviyesinde çalışılır.
- Sınıfta eğitim düzenli, sade ve estetik görünen bir çevrede verilir.
- Arkadaşları ile işbirliğine dayalı etkinlikler ve oyunlar yoluyla öğrenme keyifli hale getirilir.
- Farklı yaş gruplarından olan çocuklar bir arada eğitim alır.
- Çocuklar doğayla iç içedir.
Montessori Eğitim Sisteminin Amaçları ve Çocuklara Kazandırdıkları Nelerdir?
Montessori eğitim yaklaşımının temelinde çocuklara birey olarak saygı duymak, kendi deneyimlerini kazanabilmeleri için belirli özgürlükleri sağlamak ve eğitimciler kontrolünde içerik planlamaları yapmak vardır.
Öğretilmek istenenler somut ve eğlenceli bir hale getirerek sunulur. Böylece çocukların öğrenirken edindikleri bilgilerin anlamlandırmaları sağlanır.
Montessori eğitim sistemi ile, her çocuğun farklı kritik dönemlerden geçtiğine dikkat edilir. Bu dönemler gözlemlenip doğru bir şekilde değerlendirildiği zaman çocukların bireysel gelişimlerine katkıda bulunulur.
Montessori eğitiminde sınıflarda serbest çalışma alanları kullanılır. Çocuklar bu alanlarda hangi materyallerle ne kadar meşgul olmak istediklerine kendileri karar verirler. Böylece çocuklar öz disiplin ve sorumluluk sahibi olurlar. Öğrencilerin bireysel ilgi ve beceri alanlarına göre kendi hızlarıyla ilerlemesi çocuklarda öz güveni açığa çıkartır.
Montessori eğitiminin çocuklara kazandırdığı diğer kazanımlar ise şu şekildedir:
- Çocuklar dikkatlerini yoğunlaştırmayı öğrenir. Konsantrasyonları gelişir.
- Sınıf düzeninden çocuklar kendileri sorumludur. Böylece düzenli olmayı öğrenirler.
- Çocuklar bir materyalle çalışmak isterlerse başka arkadaşının materyal incelemesini beklemelidir. Böylece sabretmeyi de öğrenmiş olur. Başkalarının hakkına saygılı olma kazanımı gelişir.
- Sosyalleşme imkanı bulurlar.
- Duygularını en doğru şekilde nasıl ifade edeceklerini öğrenirler.
- Özgüven, bağımsızlık ve sorumluluk duyguları gelişir.
- Disiplini içselleştirirler.
- İşbirliği halinde olmayı ve yardımlaşmayı öğrenirler.
- Başkalarına karşı empati kurmayı öğrenirler.
- Öğrenciler bir problemle karşılaştıkları zaman problemin çözüm yollarını keşfederler.
- Başkalarına ve kendilerine karşı saygı duyarlar.
Montessori Eğitim Sistemi Nasıl İşler?
Montessori eğitiminde çocuklar, hem bireysel hem de gruplar halinde çalışırlar. Öğretmenler çocuğun içindeki yeteneği ve ilgiyi uyandırmak için rehber olurlar. Sınıflar, çocukların beş duyusuna hitap edecek şekilde ve ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak tasarlanmıştır. Montessori sınıfları çocukları rahatlatıcı ve sınıf katılımını teşvik edici olarak organize edilir.
- Sınıftaki materyaller birçok duyuya hitap edecek şekilde, bir düzene göre ve çocuğun doğal ilgi alanlarına göre sunulur.
- Çocuklar sınıf dolaplarından istedikleri materyali kendileri seçerek kullanabilirler. Raflar çocukların ulaşabilecekleri boydadır. Çekmeceler ve dolaplar çocuklar tarafından kolayca açılacak şekilde düzenlenmiştir.
- Kıyafet askıları çocukların yetişebileceği boy seviyesindedir. Çocuklar giysilerine ve ayakkabılarına istedikleri zaman kendileri uzanarak ulaşabilir.
- Çocuklar öğrenme hızlarından kendileri sorumludur.
- Çocuklar sınıflarda kendilerinin seçtiği bir öğrenme alanında öğretmen müdahalesi olmaksızın özgürce çalışır. Çalışma sırasında öğretmenler ise çok iyi gözlemcidir.
OYUNLA DÜŞÜNME VE YAŞAM BECERİLERİ EĞİTİMİ
- Yaş grubu ve ihtiyaca uygun eğitim programları
- Deneyim ve keşif yolu ile öğrenme
- Çocuklarda otonomiyi ve iç disiplini geliştiren eğitim programı
ANAOKULUNDA İNGİLİZCE
- Günlük İngilizce programı
- Anadili düzeyinde İngilizce konuşan ya da yabancı uyruklu, alanında uzman eğitim kadrosu
FİZİKSEL KOŞULLAR
- Deprem güvenirliliği yüksek, Ana binamız ve tek katlı eğitim binası
- Sadece kendine ait bahçeye açılan geniş sınıflar
- Sınıflarda tüm öğrenciler için her türlü ders materyali ve elektronik materyal